Tegenwoordig adverteren bijna alle bedrijven via Google, Facebook en Instagram. Online promoten is steeds belangrijker geworden, maar dit betekent niet dat je moet stoppen met offline promotie. Een combinatie van beide zorgt niet alleen voor meer naamsbekendheid, maar ook voor meer klanten. Maar wat is nu de meest effectieve manier om je bedrijf fysiek te promoten? Wij geven je een aantal voorbeelden!
Drukwerk
Je staat er misschien niet zo vaak meer bij stil, maar drukwerk is nog steeds erg effectief! Er zijn verschillende vormen van drukwerk, denk bijvoorbeeld aan flyers, posters of abri-reclame (reclame in bushokjes), maar ook een visitekaartje is drukwerk. Zorg dat je een opvallend ontwerp maakt en wees niet bang om out of the box te denken. Een tip van ons: zorg dat het drukwerk de aandacht trekt van de kijker en dat de boodschap in één oogopslag duidelijk is. Daarnaast is het belangrijk dat je logo of bedrijfsnaam duidelijk wordt vermeld.
Aandacht trekken naar de fysieke winkel
Heb je een fysieke winkel? Steeds meer mensen bestellen hun producten via het internet, maar fysiek winkelen heeft ook zo zijn charme. Om mensen je winkel in te lokken, kun je gebruik maken van diverse display materialen. Zet bijvoorbeeld een stoepbord voor de winkel met een mooie poster waarmee je voorbijgangers informeert over de laatste kortingen of de nieuwe collectie. Ook in de winkel kun je gebruik maken van offline promotie. Met kliklijsten kun je bijvoorbeeld een reclameboodschap tonen.
Netwerken
Netwerken is nog steeds zo belangrijk als tien jaar geleden. Je zorgt met netwerken niet alleen voor meer naamsbekendheid, maar het is ook een goede manier om je bedrijf te promoten. Zoek je doelgroep op en ga het gesprek aan. Bied niet alleen een luisterend oor, maar beantwoordt ook vragen. Aangezien evenementen nu weer mogelijk zijn, worden er weer volop vakbeurzen en seminars georganiseerd. Deze kun je gebruiken om kennis op te doen, maar ook om mensen te ontmoeten.