investeren in online marketing

Is het investeren in online marketing het waard?

Het is geen geheim dat stilstaan achteruitgaan is. In het huidige digitale tijdperk waar technologie zich als een razende ontwikkeld, concurrentie moordend is en wij meer dan ooit op het internet zitten is online marketing onmisbaar. De continue strijd om boven je concurrent te staan in Google is een gezonde strijd, maar kan ook heel kostbaar zijn. Kostbaar in de zin van: als de concurrent beter vindbaar is dan dat wat jij bent, dan zal jij op termijn nare (financiële) gevolgen merken. Vandaar dat wij in onze blog online marketing onder de loep nemen:

Tip 1: linkbuilding

Online marketing bestaat voor het grootste gros uit SEO en SEA. Van oudsher is linkbuilding dé SEO-pijler om online vindbaarheid te realiseren. Daarom is het aan te raden om altijd linkbuilding in je online marketingstrategie mee te nemen. Maar hoe begin je aan linkbuilding? Waar vind jij degelijke links? Artikelenkopen.nl is de webshop voor linkbuilders. Transparantie en kwaliteit staan hier hoog in het vaandel. Het voordeel hiervan is, is dat links kopen nog nooit zo makkelijk is geweest. Zij kunnen jou van A tot Z ontzorgen, maar jij kan ook zelf je blogvermelding met afbeelding toe sturen. Hierdoor kunnen gevorderde linkbuilders, maar ook beginners effectief linkbuilding toepassen. 

Waarom online marketing?

Het investeren in online marketing zorgt in de basis voor online vindbaarheid. Dat gaat gepaard met meer bezoekers, meer leads en meer conversies. Dat heeft tot gevolg dat jij een sterke speler in je markt wordt of blijft. Eveneens straalt het professionalisme uit. Tenslotte is het een gemiste kans als je online marketing niet inzet. Want consumenten kopen online veel sneller duurdere aankopen dan in de winkel. 

Stel jij winkelt in een fysieke kledingwinkel en ziet daar een mooie polo met een prijzig prijskaartje. Hoe groot is de kans dat jij de polo laat liggen? Groot! Online sta je daar niet bij stil, omdat je het product niet fysiek in handen hebt. Wat wij proberen aan te duiden dat het investeren in online marketing een aanzienlijk positief effect kan hebben. 

Is de investering het waard?

Dat is en blijft een lastige. Want er zijn veel bureaus de beweren het Ei van Columbus opnieuw te hebben uitgevonden, maar helaas is de praktijk anders. Het woord investeren kennen de meesten ook. Jij steekt eerst ergens kapitaal in om in de loop der tijd er meer kapitaal voor terug te krijgen. Om vooraf te zeggen dat de investering het waard is, is gedurfd! Maar NIET investeren in online marketing is dodelijk. Ga opzoek naar een professioneel, lokaal en ervaren online marketingbureau en realiseer samen nieuwe hoogtepunten betreffend jouw onderneming!