Als je een bedrijf hebt, wil je natuurlijk een zo hoog mogelijke omzet. Want hoe hoger de omzet, hoe hoger de winst. Maar voordat je winst kan maken met je onderneming, zul je je product of dienst moeten aanprijzen. Dit doe je door middel van marketing. Je kunt verschillende methoden gebruiken voor marketing, zoals een marketingcampagne, SEO, een site bouwen, en linkbuilding. In deze blog focussen we op POS en POS materiaal. Wil je hier meer over weten? Lees dan snel verder!
Wat is POS?
Je vraagt je nu misschien af wat POS is. POS staat voor ‘Point of Sale’, in het Nederlands vertaald naar ‘Plek van de Verkoop’. Als je bij de chocolade-afdeling van de supermarkt staat en daar reclame ziet van de nieuwste candybar, noem je dat POS. Door middel van POS materiaal trek je de aandacht van potentiële klanten en trek je hun naar de plek waar het product verkocht wordt waar ze verleid worden om te kopen. POS zie je niet alleen op specifieke afdelingen, maar ook bij kassa’s. Vaak probeert de winkelketen je daar te verleiden die Snickers op de band te leggen.
De voordelen van POS
Als je besluit om POS te gaan gebruiken in je marketingstrategie en je POS materiaal hebt bestelt bij een instantie zoals Sizo Signs, ervaar je veel voordelen. Met POS kun je namelijk je nieuwe product in de schijnwerpers zetten en het voorstellen aan een groter publiek. Dit is essentieel voor nieuwe producten, want als niemand het kent is er ook geen vraag naar. Ook kun je door middel van POS de naamsbekendheid van je bedrijf en/of product vergroten. Een product wordt namelijk altijd onbewust verbonden met de merk van het product. Als dit product populair wordt en mensen er tevreden over zijn, zijn ze eerder geneigd om ook andere producten van jouw merk te kopen. Hierdoor zul je dus bekender worden en groeien.