Hoe krijg je meer bezoekers op je website

Hoe krijg je meer bezoekers op je website?

Wanneer je in het bezit bent van een website waarop je een product verkoopt of dienst verleent, dan is één van je doelen natuurlijk om zoveel mogelijk bezoekers te hebben. Dit kan nogal lastig zijn, vooral als je meerdere concurrenten hebt en er alsnog uit wilt springen. Een manier om dit te bereiken en om de aandacht van bezoekers te trekken is content marketing.

Manier van aanpak

Ten eerste moet je duidelijk onderzoeken wie je doelgroep is. Op welke groep wil je je richten met je website en dus ook je product of dienst? Zo kun je ook bepalen wat voor onderwerpen je op je website kunt behandelen in bijvoorbeeld blogs of video’s. Het hangt natuurlijk ook een beetje van af met wat voor soort content je het publiek wilt bereiken. Je wilt uiteindelijk een product verkopen en dit moet je doelgroep goed bereiken om de aandacht te trekken en er een succes van te maken.

Relevantie

Zoals eerder vermeld is content uiterst belangrijk op je website of blog en moet het ook passen bij je product. Je content en de informatie die je verschaft moeten goed op elkaar aansluiten om je punt duidelijk naar voren te brengen. Hoe ga je het namelijk anders verkopen? Als die twee geen match zijn, sla je de plank mis en dus ook omzet omdat je de aandacht van de bezoekers niet kunt vasthouden en het alleen maar verwarrend is. Daarnaast wil je natuurlijk ook dat de blogs of afbeeldingen die je gebruikt op je website aantrekkelijk zijn en relevant. Dit zorgt ervoor dat je de aandacht vast blijft houden en uiteindelijk kan dit ook leiden tot meer bezoekers door bijvoorbeeld mond-tot-mond reclame. Een aanrader is door bijvoorbeeld artikelen of blogs te schrijven met keywords die terug leiden naar jou.

Keywords

Keywords. Het is enorm belangrijk om de juiste keywords en specifieke keywords te kiezen en te gebruiken in je content zodat je makkelijk te vinden bent in Google en dus ook makkelijk naar voren komt in de zoekresultaten. Wees daarom specifiek in het bedenken van je content. Zo is het ook naar de bezoeker toe duidelijk waarop jij je richt of specialiseert. Let er wel op dat het wel een tijdje kan duren om hogerop te komen in de zoekresultaten. Uiteindelijk is geduld een schone zaak.

Nog een tip is om vragen als titels te gebruiken voor de artikelen die je schrijft. Het is namelijk zo dat mensen vooral vragen intypen als ze op zoek zijn naar bepaalde informatie.

Bron: http://www.reputatiefabriek.nl/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *