digital agency

4 manieren hoe een Digital Agency jouw online marketingactiviteiten next-level kan tillen

In een zeer competitieve wereld zijn online marketingactiviteiten onmisbaar om op te vallen tussen al het geweld en om de concurrentie (ver) achter je te laten. Jij wilt degene zijn die de nieuwe klant uiteindelijk aan zich weet te binden. Jij wilt er met die trofee vandoor. Dat vraagt niet alleen om veel marketingkennis, maar ook om continue aandacht voor de verschillende activiteiten die ondernomen worden. 

Gelukkig kan een Digital Agency jou helpen om jouw online marketingactiviteiten next-level te tillen, zodat jij inderdaad degene bent die er met de winst (lees: de klant) vandoor gaat. Ben je benieuwd hoe een Digital Agency jou kan helpen? Lees dan verder, want in deze blog zetten we vier online marketing disciplines voor je op een rijtje.

Zoekmachine optimalisatie / Search Engine Optimisation (SEO)

Bij zoekmachine optimalisatie, ook wel Search Engine Optimisation of SEO genoemd, is het doel om met je webshop of website een hogere positie te behalen in zoekmachines als Google. Het liefst verschijn je met jouw website of webshop helemaal bovenaan de organische zoekresultaten wanneer een prospect op een bepaalde zoekterm of combinatie van zoektermen zoekt. Je wilt in ieder geval dat je op de eerste pagina vertoond wordt, want veel mensen kijken niet verder dan deze pagina. Met goede SEO kun je een plekje op deze pagina bemachtigen én behouden.

Zoekmachine adverteren / Search Engine Advertising (SEA)

Bij zoekmachine adverteren, ook wel beter bekend als SEA of Search Engine Advertising, koop je een plekje op die eerste pagina. Deze betaalde, gesponsorde resultaten worden vaak boven de organische zoekresultaten getoond. Maar je vindt dit soort betaalde resultaten bijvoorbeeld ook aan de rechterkant van de pagina. SEO en SEA kunnen prima naast elkaar gebruikt worden en vormen een mooie aanvulling op elkaar.

Linkbuilding

Linkbuilding is eigenlijk niets meer of minder dan het vergaren van externe backlinks die naar jouw website doorverwijzen. Door ervoor te zorgen dat jouw link op verschillende autoritaire, relevante en kwalitatieve websites verschijnt, krijgt jouw website meer linkwaarde. Een zoekmachine als Google beloont dit door jouw website hoger in de organische zoekresultaten weer te geven. Linkbuilding is dan ook een essentieel onderdeel van SEO.

Social media marketing

Social media speelt een zeer belangrijke rol binnen de marketingwereld. Social media marketing omvat alle marketingactiviteiten die gericht zijn op de verschillende social media kanalen. Social media marketing wordt vooral ingezet om de naamsbekendheid te vergroten, maar het kan ook gebruikt worden om leads te genereren of als verkoopkanaal. Kortom, social media marketing is zeer breed.